4 вересня – День підприємця

Галина Рудківська: «Жорстка конкуренція стимулює краще працювати»
Напередодні професійного свята підприємців ми зустрілися з головою Асоціації підприємців міста Березань, депутатом Березанської міської ради чотирьох скликань Галиною Миколаївною Рудківською. Галина Миколаївна з перших днів заснування (з 2002 року) очолює об‘єднання підприємців. Окрім того, вона разом з чоловіком Олегом Миколайовичем вже 20 років займається підприємницькою діяльністю. Причому починала свій бізнес, як і більшість підприємців – з ятки. І тому, як ніхто, знає, з якими труднощами стикаються її колеги. 
 - Галино Миколаївно, розкажіть про очолювану Вами Асоціацію підприємців міста Березань. Скільки підприємців входить до об‘єднання?
 - До Асоціації підприємців міста Березань входить 45 підприємців. Але за допомогою до нас звертаються й інші підприємці міста.
 - Яку допомогу надає очолювана Вами громадська організація?
 - В основному це консультації щодо змін у податковому законодавстві. Адже у великому бізнесі є можливість утримувати бухгалтерів, а дрібний підприємець не має такої можливості. Тому сам змушений вести бухгалтерію та здавати звітність до податкової. Раніше податкова служба час від часу проводила семінари для підприємців, також у штаті був працівник, який надавав консультації з питань податкового законодавства. Консультувала підприємців і Наталя Степанівна Іващенко, яка на той час займала посаду заступника міського голови. Нині у податківців досить проблематично отримати консультацію, тому підприємцям доводиться розраховувати виняткового на себе. Асоціації допомагає з консультаціями приватний підприємець Наталія Підстрела, яка є досвідченим бухгалтером, за що ми їй дякуємо.
 - Як працюється нині підприємцям?
 - Зараз непроста ситуація в країні, тому непросто й підприємцям. Адже існують закони економічного розвитку: розвивається економіка, з‘являються нові робочі місця, зростають доходи громадян, збільшується їхня купівельна спроможність. А відтак – розвивається і підприємництво. Як бачимо, нині ситуація кардинально протилежна. Про суттєвий економічний розвиток, м‘яко кажучи, не йдеться, у людей бракує коштів. Тому в магазинах небагато покупців. Додайте до цього високі ціни на «комуналку». Приміром, підприємці сплачують 2,16 гривень за кіловат електроенергії, 28,4 гривень за один кубічний метр води і стоків. Взимку додаються витрати на газ. І це далеко не повний перелік.
 - Дрібним і середнім підприємцям складно конкурувати з великими супермаркетами?
 - Так, дрібному і середньому бізнесу проблематично змагатися з великими торговельними мережами. Адже ми не можемо закуповувати товари великими партіями, відповідно зменшувати ціну, як це роблять великі торговельні мережі. Загалом, такі магазини доцільніше будувати у великих містах, де вистачає населення. Хоча на власному прикладі можу сказати: спочатку березанці кинулися скуповуватися у великі супермаркети, нині знову повертаються до невеличких магазинчиків, де вони можуть купити свіжу продукцію.
 - Деякі березанці не дуже симпатизують підприємцям, називаючи їх по радянському: спекулянтами. Багато хто переконаний, що підприємці просто накручують захмарні ціни. Наскільки це достовірно?
 - Ціноутворення залежить, передусім, від витрат, які несе підприємець. Якщо у підприємця офіційно працевлаштовані всі працівники, він сплачує всі податки, тож його витрати дещо збільшуються. Астрономічних цін ніхто нині не ставить, адже покупці просто оминатимуть такі магазини. Водночас власник магазину не може не поставити на той чи інший товар націнку, інакше йому просто невигідно торгувати. Але хотіла б зазначити: попри складнощі підприємці надають спонсорську допомогу місту та його мешканцям.
 - Раніше мені неодноразово доводилося чути про окремих підприємців, які не маючи відповідних дозволів та ліцензій, торгують спиртним і тютюновими виробами. Тим самим створюють добропорядним бізнесменам, що сплачують податки, недобросовісну конкуренцію. Чи дійсно такі факти мають місце?
 - Такі факти є. Деякі підприємці не оформляють своїх працівників, при цьому не сплачують податків. Те ж саме стосується і ліцензій. Окремі власники торговельних точок продають пиво і слабоалкогольні напої, горілку на розлив, не маючи ліцензії. Звісно, вони можуть поставити дешевшу ціну, адже не несуть таких витрат, як той підприємець, що сплачує всі податки. У нашому магазині оформлені всі вісім працівників. Ми сплачуємо податки. А деякі підприємці, навіть маючи мережу магазинів, не поспішають офіційно працевлаштовувати продавців. Дехто торгує алкоголем без ліцензії. Інші підприємці купують ліцензії на торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, яка коштує 10 тисяч гривень на рік, тоді як у сусідній Баришівці її вартість становить 750 гривень. Бо, бачте, Баришівка – це селище, а Березань місто, тому вартість ліцензії зростає в рази.
 - На Вашу думку, яким чином потрібно боротися з недобросовісними підприємцями?
 - Передусім, слід повідомляти всіх підприємців, що податки треба сплачувати. Адже кошти надходять до бюджету, а від цього залежить стан доріг, освіти та медицини. Люди хочуть жити у місті з ідеальними дорогами, красивими школами та сучасною лікарнею і при цьому не сплачують податки. Але ж такого не буває.4 вересня – День підприємця
 - А якщо деяких підприємців складно переконати…
 - Такі підприємці викликаються на засідання комісії з питань забезпечення своєчасної і повної сплати податків та погашення заборгованості із зарплат, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. Поки що з ними проводиться бесіда. Деякі з них починають робити позитивні висновки – приміром, оформлюють своїх працівників. Чи сплачує підприємець податки? - це повинні контролювати відповідні органи, яких у нашій країні вистачає. Чому цього не відбувається – питання. Але якщо кожен підприємець почне платити податки, тоді наше місто розвиватиметься. Тож починати позитивні зміни потрібно, передусім, з себе. 
 - Нині багато підприємців скаржаться на жорстку конкуренцію. Ви, як досвідчений підприємець, поділіться досвідом: як виживати за таких умов?
 - Конкуренція спонукає підприємця до розвитку. Адже потрібно аналізувати ситуацію, шукати свою нішу на ринку, чимось приваблювати покупців, влаштовувати акції, окремі товари продавати дешевше. Наприклад, у магазині «Галинка» ми продаємо крупи переважно відомих провідних виробників, які гарантують якість, знижуємо ціну на молочні товари, ковбасу. У нас дешевша кава. Тому маємо своїх постійних покупців. А без цього складно виживати.
 - Наше передсвяткове інтерв‘ю містить багато проблемних питань, адже я цілком погоджуюсь з Вами, що підприємцям сьогодні складно працювати. Що хотіли б побажати своїм колегам-підприємцям напередодні свята?
 - Міцного здоров‘я - бо це головне, підтримки рідних. А ще – стабільності та вдячних покупців.
скачать dle 10.5фильмы бесплатно
Додати коментарій