ДИСКРИМІНАЦІЯ ЗА ОЗНАКОЮ СТАТІ


Проблема порушення прав жінок є глобальною: 2/3 всієї роботи у світі виконують жінки, за це вони отримують лише 5 % світових прибутків. Жінки в середньому отримують на 30-40 % нижчу платню, ніж чоловіки. З 1,3 мільярда найбідніших людей світу абсолютна більшість – жінки, 75 % із 960 мільйонів неписьменних людей у світі-жінки. Жінки володіють лише 1 % всієї власності світу.

ДИСКРИМІНАЦІЯ ЗА ОЗНАКОЮ СТАТІСвоєю чергою Уряд країни активно працює в напрямку подолання гендерної дискримінації. Зокрема, Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», план заходів із реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 року № 1393-р передбачають здійснення комплексних заходів щодо подолання дискримінації за ознакою статі, упровадження своєчасних спеціальних тимчасових заходів, спрямованих на усунення дисбалансу між можливостями жінок і чоловіків реалізувати рівні права, надані їм Конституцією і законами України.

Тим не менше, дискримінація є однією із головних проблем досягнення гендерної рівності в економічній, політичній та інших сферах. Як наслідок, окремі групи жінок, такі як жінки похилого віку, жінки з інвалідністю, особливо у сільській місцевості, ВІЛ-позитивні та наркозалежні жінки, а також жінки національних меншин страждають від множинних форм дискримінації.

Водночас зберігаються стійкі стереотипи щодо розподілу ролей чоловіка та жінки у політиці, суспільстві та сім’ї. У рекламі, засобах масової інформації та Інтернеті часто використовуються елементи, що закріплюють у свідомості людей ідею нерівності жінок і чоловіків.

Відтак, для реагування на скарги та звернення громадян за фактами дискримінації за ознакою статі, центральні органи виконавчої влади спільно з громадськими організаціями розробили стандарти недискримінаційної реклами за ознакою статі, що затверджені Державним підприємством «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30 липня 2012 року № 3259575212249. Головним завданням стандартів недискримінаційної реклами за ознакою статі є формування культури ринкових гендерних маркетингових відносин з урахуванням гендерних підходів у рекламі.

Окрім того, в рамках виконання реформ органів місцевого самоврядування (децентралізації) надається можливість місцевим органам влади більше впливати на інформаційну політику в регіоні в тому числі через попередження проявів дискримінаційної реклами в інформаційному просторі.

Слід зазначити, що 12 листопада 2016 року Президент України Петро Порошенко вніс на розгляд Верховної Ради проект закону «Про ратифікацію Стамбульської конвенції Ради Європи із запобігання насильства стосовно жінок і домашньому насильству та боротьби із цими явищами». Законопроект передбачає застосування в законодавстві України міжнародних стандартів щодо протидії насильству стосовно жінок і домашньому насильству.  – Набуття чинності для України цієї конвенції сприятиме протидії дискримінації за гендерною ознакою, забезпечить додаткові гарантії права на рівність між чоловіками і жінками, усуне правові положення, які викликають дискримінацію і вдосконалює цивільно-правові засоби захисту потерпілих від насильства, – зазначено на сайті президента.

 

 

Світлана Рощина,

начальник служби у справах дітей та сім’ї

виконавчого комітету Березанської міської ради

скачать dle 10.5фильмы бесплатно
Додати коментарій