Березанську ОТГ внесено до Перспективного плану формування територій громад Київщини


Фінансове забезпечення територіальних громад у 2017 році суттєво погіршиться. До такого висновку дійшли в Асоціації міст України, проаналізувавши основні показники проекту Державного бюджету України на 2017 рік, який прийнятий Верховною Радою у другому читанні. Численні експерти висловили занепокоєння з того приводу, що дохідна частина місцевих бюджетів не змінюється, зате видатки збільшуються. Щоб покрити дефіцит коштів, громади будуть змушені скорочувати фінансування інших програм, які забезпечують життєдіяльність міст та селищ. Це дещо розходиться з основним принципом децентралізації влади, яка передбачає передачу повноважень від центральних органів виконавчої влади на місця. Які шляхи виходу з ситуації бачать експерти? Що може покращити фінансове становище громад? Про це йшлося на засіданні регіональної Платформи на тему «Про бюджетне забезпечення самоврядування у 2017 році та про стан децентралізації в Київській області» за участю народного депутата Хвичи Мепарашвілі, почесного члена Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи, президента ВГО «Клуб мерів» Володимира Удовиченка, директора Департаменту фінансів КОДА Лариси Карамушки, депутатів Київської обласної ради, міських та селищних голів та експертів. Захід відбувся в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки «USAID».
 Держава вирішила передати практично всі зобов‘язання на місця, йшлося на засіданні. Так, у проекті Держбюджету передбачено фінансування лише на оплату праці педагогам. А зарплата іншим працівникам, які теж забезпечують навчальний процес, виплачуватиметься з місцевого бюджету. Це - близько 25% всіх працівників освітніх закладів, відповідно до аналізу АМУ. Тож на місцях потрібно додатково виділити 9,2 мільярди гривень, зазначила регіональний консультант з питань бюджету у Київській області Тетяна Овчаренко. Окрім того, місцевий бюджет сплачуватиме енергоносії та комунальні послуги закладам освіти та охорони здоров‘я. І якщо обласним та районним бюджетам виділятиметься додаткова дотація на утримання вищеназваних закладів, то містам обласного значення (таким є наша Березань) та об‘єднаним територіальним громадам жодного фінансового ресурсу не передбачено. Таке «нововведення» ставить керівників ОТГ та міст обласного значення в значну залежність від обласної та районної влади. На думку експертів, таке рішення якраз і передбачає централізацію фінансових ресурсів. У свою чергу це призведе до гальмування процесу об‘єднання громад та сповільнення децентралізаційної реформи. У грудні 2014 року, згідно зі змінами до Бюджетного кодексу, для міських бюджетів було зменшено норматив зарахування податку з доходів фізичних осіб з 75% до 60%. Водночас освітня і медична субвенції покривали всі поточні видатки відповідних бюджетних установ. Нинішні пропозиції Мінфіну передбачають, що зазначені субвенції виділятимуться лише на заробітну плату, а норматив ПДФО так і залишається на рівні 60%. Органи місцевого самоврядування не можуть направити залишки по освітній та медичній субвенціях на ремонт шкіл або лікарні, придбання обладнання тощо. Це позбавляє місцеву владу стимулів проводити заходи з оптимізації, адже залишки коштів все одно заберуть. У проекті Держбюджету передбачена передача на фінансування міських бюджетів 25 державних закладів охорони здоров‘я, дитячих санаторіїв та санаторіїв для хворих на туберкульоз. У Березані немає таких закладів. А що робити іншим містам і районам, де вони є? Адже у місцевих бюджетах потрібно знайти 0,3 мільярда додаткових коштів. Рішення щодо передачі закладів спеціалізованої медичної допомоги (саме сюди відносяться вищевказані медичні установи) суперечить Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, зазначають експерти. Березанську ОТГ внесено до Перспективного плану формування територій громад Київщини
Відповідно до постанови НКРЕКП у 2,5 рази підвищилися тарифи на електроенергію для освітлення населених пунктів. А значить - місцевим бюджетам потрібно передбачити 1,2 мільярда на вуличне освітлення. А механізм покриття витрат не передбачений. 
Цього року в Державному бюджеті знову не передбачена субвенція на пільгове перевезення окремих категорій громадян. При цьому відповідні закони, що дають пільговикам право безкоштовно їздити у громадському транспорті, продовжують діяти. Але держава не хоче брати на себе зобов‘язання, а перекладає його на органи місцевого самоврядування. Не передбачено субвенції з державного бюджету на погашення заборгованості з різниці в тарифах минулих років. За даними Мінрегіонбуду, держава не розрахувалась за борги, що виникли в 2013-2015 роках через економічно необґрунтовані тарифи, встановлені регулятором. Відсутня компенсація на покриття пені та штрафів, накладених НАК «Нафтогазом» на комунальні підприємства. Такі штрафні санкції виникли не з вини органів місцевого самоврядування, а внаслідок того, що держава не передбачала місцевим бюджетам субвенції на погашення боргів у різниці в тарифах.
На думку експертів, визначене нереалістичне джерело наповнення Державного фонду регіонального розвитку та інфраструктурної субвенції для ОТГ – конфісковані кошти та гроші, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду. Чи вистачить таких коштів? Питання риторичне. Отже, за попередніми підрахунками, додаткові навантаження на місцеві бюджети сягатимуть 32,2 мільярда гривень. У цій ситуації радує те, що завдяки наполегливості Асоціації міст України та численних експертів, вдалося «відстояти» одне з джерел находження до місцевих бюджетів – акцизний податок з продажу алкогольних, тютюнових виробів та пально-мастильних матеріалів, що дозволяє на місцях отримувати додаткові ресурси. Фінансування професійно-технічної освіти бере на себе держава. Але ПАЛи та ПТУ, розташовані в обласних центрах, так і залишаються на утриманні місцевих бюджетів. Правління АМУ звернулося до Голови Верховної Ради України Андрія Парубія та народних депутатів з листом, в якому просить збільшити обсяги освітньої субвенції для фінансування заробітних плат всіх працівників; передбачити бюджетам міст обласного значення та ОТГ додаткові дотації на оплату енергоносіїв для закладів охорони здоров‘я та освіти; врегулювати проблеми пільгового перевезення, заборгованості з різниці в тарифах; визначити реалістичні джерела наповнення Державного фонду регіонального розвитку та інфраструктурної субвенції для об‘єднаних територіальних громад. Хотілося, щоб народні обранці дослухалися до порад експертів. Березанську ОТГ внесено до Перспективного плану формування територій громад Київщини
Йшлося на засіданні про хід реформи на Київщині. В області утворено 2 об‘єднані територіальні громади: Калитянська та Пісківська. Дві громади Гостомельська та Бучанська пройшли всю процедуру об‘єднання, але ЦВК відмовила їм у призначенні перших виборів. Близько 10 потенційних об‘єднаних територіальних громад змогли б завершити цей процес з прийняттям закону так званої «олійної плями» - спрощене приєднання населених пунктів, які не об‘єдналися в ОТГ, йшлося на засіданні. Березанську об‘єднану територіальну громаду внесено до Перспективного плану формування територій громад Київської області, який буде розглядатися на сесії Київської обласної ради. Експерти відзначили Березанську ОТГ як потужну і спроможну себе утримувати.

скачать dle 10.5фильмы бесплатно
Додати коментарій